Jak dobrze zarządzać czasem w biznesie?
Data publikacji 5 grudnia 2019Słowa takie jak “czas to pieniądz” nie są wyświechtanym powiedzeniem. Czas jest mierzalny, szczególnie gdy pracujemy na etacie. Jeśli przeliczymy nasz etat na godziny w tygodniu, i przekalkulujemy te godziny na naszą wypłatę, to tyle jest właśnie warta nasza godzina dla naszego pracodawcy.
Problemy w biznesie – czas
Jednym z wielu problemów w zarządzaniu swoim czasem, z którym zmaga się spora liczba osób, jest odłożona gratyfikacja. Pragniemy od razu widzieć rezultaty naszej pracy.
Przykładem jest długoterminowe inwestowanie, kiedy dużych zysków oczekujemy już po paru miesiącach.
Ważna także jest umiejętność czekania, oraz cierpliwość. Są to umiejętności wymagające często zaciśnięcia zębów i wytrzymania danego okresu czasu.
Zarządzanie sobą w czasie, to nic innego jak zarządzanie swoimi emocjami, odłożenie tych emocji na późniejszy czas.
Radzenie sobie z brakiem czasu
Jedną z kluczowych czynności jest skupienie. Pamiętajmy aby swoją uwagę i czas poświęcać jednemu kluczowemu zadaniu, czy projektowi.
Właściwe skupienie wymaga jednakże jednej kluczowej umiejętności, jaką jest odmawianie.
Kolejną zasadą zarządzania sobą w czasie jest wyznaczenie sobie jednego głównego zadania na dzień. Obarczanie się wieloma zadaniami w ciągu jednego dnia nie przyniesie nam żadnego efektu. Sprawi tylko, że zmarnujemy nasz cenny czas.
Warto także delegować co tylko możemy. Jeżeli czynności takie jak gotowanie, pranie czy sprzątanie zajmują nam zdecydowanie za dużo czasu, nie bójmy się zlecić tych czynności innym, czy też najzwyczajniej poprosić o pomoc.
Dzięki temu dany czas możemy wykorzystać efektywnie.
Pamiętajmy także o minimalistycznym planowaniu. Planujmy i realizujmy tylko najważniejsze zadania, oraz starajmy się aby na naszej liście rzeczy do zrobienia znajdowało się nie więcej niż od pięciu do sześciu punktów. Dzięki temu będziemy spokojni wiedząc, że mamy tylko pięć rzeczy do zrobienia.
Wiele osób ma także problem ze zmierzeniem do celu, nie potrafią zamykać zleceń, czy tematów. Zarówno zlecenia biznesowe, jak i prywatne pozostają tylko napoczęte. Umiejętność zamykania zadań jak najprościej i w najłatwiejszej formie, to umiejętność którą każdy z nas powinien w sobie wypracować, jeżeli pragnie prawidłowo zarządzać własnym czasem.